Budowanie marki która zdobywa rzesze wielbicieli wymaga genialnego produktu i spójnej, przemyślanej strategii brandingowej. Przykładów takich marek jest wbrew pozorom bardzo wiele. Jednym z takich case'ów jest z pewnością Brompton. Legendarny londyński producent składanych rowerów miejskich.
0 Comments
Grupa Paradyż 12 marca oficjalnie zaprezentowała nowy system identyfikacji wizualnej. Prestiż, elegancja to pierwsze skojarzenia. Doskonale wykorzystany potencjał brandu, na nowo uformował dodatkowe wartości w obszarze designu, który od zawsze były ważne dla producenta płytek. W mojej ocenie bardzo pozytywna zmiana która powierzona została specjalistom z BNA. Czy coś może być gorszego niż tatusiowie w majtkach? :-) pod tym hasłem ruszyła kampania klimatyzatorów. Koncept zrealizowany przez: Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Argentina Niezwykła muzyka (Wolfgang Amadeus Mozart, Requiem in D Minor, K. 626: I. Introitus) jest genialnym uzupełnieniem całości.
Pod koniec zeszłego roku Muzeum Narodowe ogłosiło konkurs na nową identyfikacją. Dziś zaprezentowano zwycięską pracę, która powstała w MesmerCenter. Jednym z impulsów dla odświeżenia wizerunku jest zbliżający się jubileusz 150 lecia Muzeum. Celem konkursu było opracowanie nowego logo oraz zbioru spójnych, nowoczesnych standardów promujących, identyfikujących i wzmacniających markę Muzeum. Otwarty konkurs składał się z dwóch etapów. Spośród przedstawionych 88 projektów jury wybrało laureata, który otrzymał nagrodę główną w wysokości 13 500 euro. Port Lotniczy Poznań-Ławica odświeża swój wizerunek wprowadzając w miejsce funkcjonującego od 1997 roku starego sygnetu nowy spójny ze strategią wizerunkową miasta. Nowy znak jest syntezą poznańskiej gwizdki, piktogramu samolotu który jednocześnie nawiązuje do "Ł". Silny związek z wizerunkiem miasta uważam, za bardzo dobrą drogą w budowaniu strategii lotniska. Powstała w 1922 roku brytyjska marka (właścicielem której aktualnie jest koncern Tata Motors), słynąca z luksusowych aut, zaprezentowała nowe logo któremu nadano większą dynamikę, nową typografię a na sygnet została nałożona chromowana tekstura. Na nową typografię również został nałożony efekt chromu. Jak wyglądała droga którą przebyła marka.
Pamiętacie spot promujący Warszawę? Został lekko zmodyfikowany ale daleko mu do innych. Jak zaplanowały promocję inne miasta? Poznań i w głębi wpisu Wrocław.
źródło: Engadget Wiele spekulacji dotyczących wczorajszej premiery nowego iUrządzenia koncentrowała się na nazwie. Generacja 3 wydawała się najbardziej oczywistą, pojawiły się również pogłoski mówiące o wersji HD. Tymczasem Apple uprościło sprawę i wprowadziło na rynek nowego iPada. Cóż jak zwykle mniej znaczy więcej! W wielu kategoriach produktów Apple stosuje konsekwentnie właśnie taką politykę, iMaki, MacBooki są po prostu wprowadzane na rynek z nowymi podzespołami bez nadawania im kolejnych indeksów. Klienci przyzwyczaili się już i oczekują, że kupując produkt Apple z danej kategorii otrzymują najlepsze i najnowsze rozwiązanie. Czy możemy zatem spodziewać się iPhone'a 5 w tym roku czy będzie to raczej The New iPhone? |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|