Na czym oparty jest branding narodowy? Czyli jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju.13/10/2018 Gdyby Szwajcaria działała jak Polska, Helweci mieliby tuzin znaków promocyjnych i zero znanych, kojarzonych ze Szwajcarią produktów lub usług. Co sprawiło, że jest odwrotnie i to, co szwajcarskie, kojarzy się z jakością, podczas gdy Polska z hydraulikiem? Świadomość, że najpierw przychodzi jakość, potem marka firmy, a brand narodowy jest wisienką na torcie. W branding narodowy warto inwestować.Każdy kraj potrzebuje silnych marek, kojarzonych z jakością produktów i wysokiej jakości branży, żeby mieć fundamenty, na których zbuduje markę narodową. Doskonale rozumieją to Szwajcarzy, którzy od kilku dekad inwestują w promocję produktów „Swiss Made” i swojego kraju. Żeby zrozumieć dlaczego im się udaje, trzeba zagłębić się w historii i poznać dzieje najważniejszych szwajcarskich produktów.
0 Comments
|
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|