![]() PZU odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo i identyfikację wizualną. Modernizacja wizerunku ma być jednym z elementów strategii PZU na lata 2012-2014. Nowa identyfikacja PZU, spotkała się z ogromną falą krytyki jaka przetoczyła się zarówno przez portale branżowe jak i blogosferę. Czy to faktycznie jedna z gorszych premier? W mojej ocenie wręcz przeciwnie, uważam, że nowe logo PZU idealnie wpisuje się w strategię firmy. Autorem nowej idenfyfikacji jest Michał Łojewski z White Cat Studio. Dokonana zmiana w identyfikacji wizualnej firmy ma podkreślać fakt, że w ciągu ostatnich lat Grupa PZU przekształciła się w nowoczesną, transparentną i efektywnie zarządzaną instytucję finansową, nastawioną na zaspokajanie potrzeb klientów i nową jakość ich obsługi. Symbolikę nowego logo najlepiej tłumaczy prezes PZU. „Nowe logo zachowując uniwersalny i ponadczasowy charakter symbolizuje uproszczenie procedur, troskę o klienta i nowoczesność stosowanych rozwiązań. To podsumowanie kierunku, w jakim zmierza Grupa PZU" – mówi Andrzej Klesyk.
Z dużym zainteresowaniem przeczytałem sporą cześć krytycznych komentarzy publikowanych przez „fachowców" - bo przecież na projektowaniu znamy się wszyscy, a jeżeli się nie znamy to tym bardziej możemy się wypowiedzieć. Rebranding PZU to doskonały przykład pokazujący, jak głębokim procesem jest budowanie strategii marki, z jak olbrzymimi nakładami pracy i badań się wiąże. Ten case jednocześnie pokazuje jak dobra robota w zestawieniu z założeniami i strategią została wykonana. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego projektu, jednocześnie mam nadzieję, że wielu „krytykom" uświadomi ten case, że postawione pytanie "jak wam się podoba nowe logo" nie ma najmniejszego sensu, bo owe pozytywne wrażenia estetyczne czy ich brak ma się nijak to realizowania strategii marki.
0 Comments
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|