Dalajlama zapytany o to, co najbardziej zadziwia go w ludzkości, odpowiedział: Człowiek, ponieważ poświęca swoje zdrowie, by zarabiać pieniądze. Następnie, poświęca swoje pieniądze by odzyskać zdrowie. Oprócz tego, jest tak zaniepokojony swoją przyszłością, że nie cieszy się z teraźniejszości. W rezultacie nie żyje ani w teraźniejszości, ani w przyszłości. Żyje tak, jakby nigdy nie miał umrzeć, po czym umiera, tak na prawdę nie żyjąc. Czas zacząć cieszyć się teraźniejszością, do zobaczenia po nowym roku :)
Viral Swisscom'u & Samsung'a - Zurich, 13 Maja 2013 r. Chcesz wygrać nowego Samsunga Galaxy S4? Nic prostszego, wytrzymaj 60 minut, nie spuszczając z niego wzroku :)
Zwycięski projekt na nową identyfikację Policji, autorstwa Pawła Krzywdy i Agaty Korzeńskiej, został oficjalnie zaprezentowany. Wg mojej oceny jest dobrze. Zatem jest spora szansa, że panujący aktualnie chaos w identyfikacji instytucji stojącej na straży prawa zostanie okiełznany. Sam projekt to oczywiście graficzne uproszczenie policyjnej odznaki, trwale już funkcjonującej w świadomości klientów tej instytucji. Viralowa wersja "paluszków beskidzkich" - ma szanse wygrać internet?
"nie bądź żyła" bardzo na siłę. 14 marca komisja konkursowa wyłoniła logo i hasło promocyjne gminy Strzelin. Do strzelińskiego magistratu wpłynęło 27 projektów logo i 63 propozycji haseł promocyjnych. Autor zwycięskiego projektu logo otrzyma 2 tysiące złotych, a pomysłodawca hasła 1 tys zł. Myślę, że zarówno wartość nagrody jak i koncept promocyjny zostały przestrzelone. Ewidentnie mierzono wysoko, a wyszło troszkę strasznie, trochę orientalnie. Ten i wiele innych case'ów pokazują, że kryterium ceny jak i sama formuła konkursów jest ślepą uliczką. marka outdoorowa - Salomon - wprowadza nową identyfikację. Marka rezygnuje z wersalik, które w mojej ocenie dobrze oddawały takie wartości jak dynamizm, rezygnuje również niezwykle charakterystycznego wiru. Sygnet w nowym logo nie nawiązuje do typografii, jest odrębnym tworem, wynikającym jedynie z poprzedniej typografii choć związek ten uznałbym za bardzo odległy a korzyści z takiego zabiegu raczej zasłonięte mgłą górskiego szlaku. Agencja: Planning Unit, Londyn Szwajcarskie miasto Fryburg (Fribourg) zaprezentowało nową identyfikację. Niezwykle udane wdrożenie, ciekawy pomysł nawiązania do herbu. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|