0 Comments
SONOS to firma działająca w branży muzycznej, dostarczająca np. głośniki - w tym świetle ich nowe logo jest wyjątkowe.
Nowe logo systemu operacyjnego dla urządzeń mobilnych... traci na wyrazistości. Do tej pory charakterystyczny znak zostaje znacząco uproszczony. Zapewne związane jest to z potrzebą kreowania submarek dla kolejnych usług opartych na systemie android, takich jak: wear, tv czy auto. Sama strategia endorsement dla marki jest wg mnie słuszna i pod tym względem zmiana jest dobrym posunięciem wskazującym na synergię systemów. Nie mogę jednak oprzeć się wrażeniu, że można było inaczej, lepiej - ta zmiana pokazuje, że projektowanie minimalistyczne jest trudną sztuką. poprzednie logo: Jedna z najbardziej rozpoznawanych i cenionych firm outdoorowych przechodzi gruntowny rebranding. Zachowując dotychczasowy kod kolorystyczny, logo zostaje znacząco uproszczone. Ostrość kształtów zarówno w logotypie jak i sygnecie powinna przypaść do gustu fanom marki, kojarząc się z górami i wspinaczką. Znak bardzo dobrze prezentuje się na produktach - co nie jest bez znaczenia dla postrzegania zmiany jako procesu kompleksowego. Nowa kampania wizerunkowa Polski i... kolejne, nowe logo. Nigdy nie zastanawiałem się ile kreacji logo naszego kraju już widziałem - zaryzykuję, że kilkanaście. Przy tak dużym barku spójności nie może być mowy o skutecznym budowaniu wizerunku. Nadto zastanówmy się ile państw może pochwalić się dobrym brandingiem? Szwajcaria - zdecydowanie tak, inne przykłady (brandingowe) chwilo nie przychodzą mi na myśl. Nowe logo Polski przygotowała brytyjska firma doradcza Saffron Brand Consultants. Muzeum Historyczne m.st. Warszawy zmienia nie tylko nazwę ale odświeża wizerunek. Symbolika nawiązuje do herbu miasta a kolorystyka do granatu kojarzonego z Wisłą - prosty, czysty projekt dopełnia całości zmian. Wartym zauważenie jest zerwanie Muzeum z „warszawskim“ kodem kolorystycznym czyli żółcią i czerwienią - pozwoli to zapewne wyróżnić się muzealnej syrence na tle innych warszawskich symboli. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|