Budowanie marki która zdobywa rzesze wielbicieli wymaga genialnego produktu i spójnej, przemyślanej strategii brandingowej. Przykładów takich marek jest wbrew pozorom bardzo wiele. Jednym z takich case'ów jest z pewnością Brompton. Legendarny londyński producent składanych rowerów miejskich. Składany rower niewielkich wymiarów doskonale sprawuje się w mieście, gdzie staje się znacznie więcej niż tylko środkiem lokomocji. Staje się definicją wolności. Marka w tworzeniu swojej strategii poszła jeszcze jeden krok dalej, każdy rower produkowany jest na indywidualne zamówienie. Ten zabieg powoduje, że każdy z użytkowników może poczuć się faktycznie traktowany indywidualnie, budując swój model z wybranych przez siebie komponentów i dobierając kolory. Taka strategia tworzy jeszcze silniejszą relację użytkowników z marką. Niewielkie rozmiary przy jednoczesnym doskonałym komforcie z jazdy powodują że produkt broni się sam. To co wyróżnia bromptona wśród konkurencyjnych rozwiązań to zdecydowanie sam proces składania i rozkładania, gdzie po nabraniu pewnej wprawy zajmuje to niespełna 20 sekund. Składak daje niemalże nieograniczone możliwości, stalowa, tradycyjnie produkowana rama powoduje, że brompton jest konstrukcją bardzo wytrzymałą, a marka stała się liderem niezawodności. Od samego początku najwyższa jakość była jednym z ważniejszych przewag konkurencyjnych, dlatego około 80% komponentów rowerów produkowana jest w fabrykach bromptona, co przekłada się na pełną kontrolę nad jakością rowerów. Jak wypada rower na tle konkurencji? Strategia marki oparta jest jeszcze na jednym ważnym założeniu, na budowaniu społeczności - osób niezależnych połączonych niepowtarzalną konstrukcją. Poniżej film z ostatniej edycji Brompton World Championship. materiał video: youtube.com
0 Comments
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|