cwenk.pl | fotografia

  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact
  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact

Brompton - strategia super brandu

19/3/2012

0 Comments

 
Picture
Budowanie marki która zdobywa rzesze wielbicieli wymaga genialnego produktu i spójnej, przemyślanej strategii brandingowej. Przykładów takich marek jest wbrew pozorom bardzo wiele. Jednym z takich case'ów jest z pewnością Brompton. Legendarny londyński producent składanych rowerów miejskich.

Picture
Składany rower niewielkich wymiarów doskonale sprawuje się w mieście, gdzie staje się znacznie więcej niż tylko środkiem lokomocji. Staje się definicją wolności. Marka w tworzeniu swojej strategii poszła jeszcze jeden krok dalej, każdy rower produkowany jest na indywidualne zamówienie. Ten zabieg powoduje, że każdy z użytkowników może poczuć się faktycznie traktowany indywidualnie, budując swój model z wybranych przez siebie komponentów i dobierając kolory. Taka strategia tworzy jeszcze silniejszą relację użytkowników z marką.

Niewielkie rozmiary przy jednoczesnym doskonałym komforcie z jazdy powodują że produkt broni się sam. To co wyróżnia bromptona wśród konkurencyjnych rozwiązań to zdecydowanie sam proces składania i rozkładania, gdzie po nabraniu pewnej wprawy zajmuje to niespełna 20 sekund.

Składak daje niemalże nieograniczone możliwości, stalowa, tradycyjnie produkowana rama powoduje, że brompton jest konstrukcją bardzo wytrzymałą, a marka stała się liderem niezawodności. Od samego początku najwyższa jakość była jednym z ważniejszych przewag konkurencyjnych, dlatego około 80% komponentów rowerów produkowana jest w fabrykach bromptona, co przekłada się na pełną kontrolę nad jakością rowerów.
Jak wypada rower na tle konkurencji?
Strategia marki oparta jest jeszcze na jednym ważnym założeniu, na budowaniu społeczności - osób niezależnych połączonych niepowtarzalną konstrukcją. Poniżej film z ostatniej edycji Brompton World Championship.
materiał video: youtube.com
0 Comments



Leave a Reply.

    Rafał Cwenk

    branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions 
    Picture

    Archive:

    October 2018
    August 2018
    June 2018
    May 2018
    January 2018
    December 2017
    October 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    April 2017
    March 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    March 2015
    January 2015
    December 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    February 2014
    December 2013
    November 2013
    September 2013
    August 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    September 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    April 2012
    March 2012
    February 2012
    January 2012
    December 2011
    November 2011
    October 2011
    September 2011
    August 2011
    July 2011
    June 2011
    May 2011
    April 2011
    March 2011
    February 2011
    January 2011
    December 2010

Powered by Create your own unique website with customizable templates.