„Nowe logo Łodzi jest inspirujące i aspirujące. Podkreśla współczesny, kreatywny potencjał miasta, a jednocześnie nawiązuje do naszej wspaniałej tradycji artystycznej. Mam nadzieję, że mieszkańcy pokochają nowe logo tak samo jak my" - powiedziała Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi podczas prezentacji, która miała miejsce 6 grudnia 2011 r. Czy faktycznie mieszkańcy pokochali? Nowe logo Łodzi składa się z czterech liter inspirowanych alfabetem Władysława Strzemińskiego, łódzkiego artysty i twórcy polskiej awangardy. Dzięki unikalności czcionki, logo w odbiorze jest bardzo nowoczesne a jednocześnie nawiązuje do dziedzictwa kulturowego Łodzi. Hasło dobrze współgra z całością dzięki swej otwartości.
Nie można dokonywać oceny tego projektu w oderwaniu od całego ekosystemu w jakim znak ma funkcjonować. Muszę przyznać, że mimo tego że projekt oceniam bardzo dobrze to myślę, że nie spełni on swojej funkcji wystarczająco dobrze. Dla większości odbiorców zarówno: liternictwo jak i nawiązanie do podstawowych barw będzie nieczytelne. Grupa docelowa logo miasta jest bardzo szeroka, ta kreacja stworzona została niejako w oderwaniu od tego najważniejszego założenia. Odbiór nowego znaku przez społeczność okazuje się bardzo krytyczna, najbardziej kreatywni okazali się łódzcy studenci ;-)
3 Comments
bart
12/12/2011 07:23:09
zdecydowanie przerost formy nad treścią; znak dla miasta powinien być rozpoznawalny a ten nie będzie bo jest nieczytelny.
Reply
graphic designer
14/12/2011 11:29:05
nie do odczytania przez graphic designera, a co dopiero odbiorcę "standardowego"
Reply
J
25/2/2013 15:36:58
"Najbardziej kreatywni okazali się łódzcy studenci ;-)"
Reply
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|