![]() Powstała w 1922 roku brytyjska marka (właścicielem której aktualnie jest koncern Tata Motors), słynąca z luksusowych aut, zaprezentowała nowe logo któremu nadano większą dynamikę, nową typografię a na sygnet została nałożona chromowana tekstura. Na nową typografię również został nałożony efekt chromu. Jak wyglądała droga którą przebyła marka. ![]() Jako punkt wyjścia należy przyjąć wersję logo koncernu gdzie obok szlachetnej zieleni wpisująca się w luksusowy charakter samochodów, sygnet nakreślony był płaską ale agresywną kreską. ![]() W 2002 roku, logo poddane zostało modyfikacji, zarys sygnetu nie został zmieniony, podjęto próbę nadania przestrzennego charakteru sygnetowi. Zrezygnowano również z zieleni, zostając przy poprzedniej typografii. Sam koncern w sowich informacjach prasowych podaje, że to największa od 40 lat zmiana, mnie się wydaje, że to ewolucja a lifting wdrożony w roku 2002 wprowadzał większą rewolucję wizerunkową niż ten z 2012. Najnowsza odsłona logo odchodzi od typografi, wdrażając zaprojektowany na potrzeby rebrandingu nowy font o zdecydowanie ostrzejszych kształtach. Sygnet jest jeszcze bardziej przestrzenny, agresywny, choć sam jego obrys nie uległ dużym zmianom. Kampania wspierana jest hasłem “How alive are you?”, spójnym z nowym, zdecydowanie bardziej dynamicznym i drapieżnym kotem. Zmiana logo zapewne ma na celu przybliżyć markę młodszemu odbiorcy, ale czy przyjęta strategia przyniesie pozytywny skutek? W moim odczuciu, o ile poprzedni logotyp kojarzył się z luksusem ten nowy stracił raczej swój smak. Zmiana w typografii choć spójna z sygnetem w moim przekonaniu jest najsłabszą stroną całego procesu rebrandingu.
1 Comment
abandon
11/3/2012 01:54:24
Nowa typografia fatalna i to nie tylko przez wprowadzenie w niej [totalnie bez sensu] efektu 3D ale przez sam krój pisma. Pierwszy logotyp zdecydowanie the best.
Reply
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|