Powstała w 1922 roku brytyjska marka (właścicielem której aktualnie jest koncern Tata Motors), słynąca z luksusowych aut, zaprezentowała nowe logo któremu nadano większą dynamikę, nową typografię a na sygnet została nałożona chromowana tekstura. Na nową typografię również został nałożony efekt chromu. Jak wyglądała droga którą przebyła marka. Jako punkt wyjścia należy przyjąć wersję logo koncernu gdzie obok szlachetnej zieleni wpisująca się w luksusowy charakter samochodów, sygnet nakreślony był płaską ale agresywną kreską. W 2002 roku, logo poddane zostało modyfikacji, zarys sygnetu nie został zmieniony, podjęto próbę nadania przestrzennego charakteru sygnetowi. Zrezygnowano również z zieleni, zostając przy poprzedniej typografii. Sam koncern w sowich informacjach prasowych podaje, że to największa od 40 lat zmiana, mnie się wydaje, że to ewolucja a lifting wdrożony w roku 2002 wprowadzał większą rewolucję wizerunkową niż ten z 2012. Najnowsza odsłona logo odchodzi od typografi, wdrażając zaprojektowany na potrzeby rebrandingu nowy font o zdecydowanie ostrzejszych kształtach. Sygnet jest jeszcze bardziej przestrzenny, agresywny, choć sam jego obrys nie uległ dużym zmianom. Kampania wspierana jest hasłem “How alive are you?”, spójnym z nowym, zdecydowanie bardziej dynamicznym i drapieżnym kotem. Zmiana logo zapewne ma na celu przybliżyć markę młodszemu odbiorcy, ale czy przyjęta strategia przyniesie pozytywny skutek? W moim odczuciu, o ile poprzedni logotyp kojarzył się z luksusem ten nowy stracił raczej swój smak. Zmiana w typografii choć spójna z sygnetem w moim przekonaniu jest najsłabszą stroną całego procesu rebrandingu.
1 Comment
abandon
11/3/2012 01:54:24
Nowa typografia fatalna i to nie tylko przez wprowadzenie w niej [totalnie bez sensu] efektu 3D ale przez sam krój pisma. Pierwszy logotyp zdecydowanie the best.
Reply
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|