cwenk.pl | fotografia

  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact
  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact

Jaguar po rebrandingu

10/3/2012

1 Comment

 
Picture
Powstała w 1922 roku brytyjska marka (właścicielem której aktualnie jest koncern Tata Motors), słynąca z luksusowych aut,  zaprezentowała nowe logo któremu nadano większą dynamikę, nową typografię a na sygnet została nałożona chromowana tekstura. Na nową typografię również został nałożony efekt chromu.

Jak wyglądała droga którą przebyła marka.
Picture
Jako punkt wyjścia należy przyjąć wersję logo koncernu gdzie obok szlachetnej zieleni wpisująca się w luksusowy charakter samochodów, sygnet nakreślony był płaską ale agresywną kreską.

Picture
W 2002 roku, logo poddane zostało modyfikacji, zarys sygnetu nie został zmieniony, podjęto próbę nadania przestrzennego charakteru sygnetowi. Zrezygnowano również z zieleni, zostając przy poprzedniej typografii.

Sam koncern w sowich informacjach prasowych podaje, że to największa od 40 lat zmiana, mnie się wydaje, że to ewolucja a lifting wdrożony w roku 2002 wprowadzał większą rewolucję wizerunkową niż ten z 2012. Najnowsza odsłona logo odchodzi od typografi, wdrażając zaprojektowany na potrzeby rebrandingu nowy font o zdecydowanie ostrzejszych kształtach. Sygnet jest jeszcze bardziej przestrzenny, agresywny, choć sam jego obrys nie uległ dużym zmianom.
Picture
Kampania wspierana jest hasłem “How alive are you?”, spójnym z nowym, zdecydowanie bardziej dynamicznym i drapieżnym kotem.
Zmiana logo zapewne ma na celu przybliżyć markę młodszemu odbiorcy, ale czy przyjęta strategia przyniesie pozytywny skutek? W moim odczuciu, o ile poprzedni logotyp kojarzył się z luksusem ten nowy stracił raczej swój smak. Zmiana w typografii choć spójna z sygnetem w moim przekonaniu jest najsłabszą stroną całego procesu rebrandingu.
1 Comment
abandon
11/3/2012 01:54:24

Nowa typografia fatalna i to nie tylko przez wprowadzenie w niej [totalnie bez sensu] efektu 3D ale przez sam krój pisma. Pierwszy logotyp zdecydowanie the best.

Reply



Leave a Reply.

    Rafał Cwenk

    branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions 
    Picture

    Archive:

    October 2018
    August 2018
    June 2018
    May 2018
    January 2018
    December 2017
    October 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    April 2017
    March 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    March 2015
    January 2015
    December 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    February 2014
    December 2013
    November 2013
    September 2013
    August 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    September 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    April 2012
    March 2012
    February 2012
    January 2012
    December 2011
    November 2011
    October 2011
    September 2011
    August 2011
    July 2011
    June 2011
    May 2011
    April 2011
    March 2011
    February 2011
    January 2011
    December 2010

Powered by Create your own unique website with customizable templates.