![]() Pod koniec zeszłego roku Muzeum Narodowe ogłosiło konkurs na nową identyfikacją. Dziś zaprezentowano zwycięską pracę, która powstała w MesmerCenter. Jednym z impulsów dla odświeżenia wizerunku jest zbliżający się jubileusz 150 lecia Muzeum. Celem konkursu było opracowanie nowego logo oraz zbioru spójnych, nowoczesnych standardów promujących, identyfikujących i wzmacniających markę Muzeum. Otwarty konkurs składał się z dwóch etapów. Spośród przedstawionych 88 projektów jury wybrało laureata, który otrzymał nagrodę główną w wysokości 13 500 euro. ![]() Poprzednie logo powstało dziesięć lat temu, z okazji 140-lecia Muzeum Narodowego. Co prawda zakorzenione w świadomości nie należało do perełek. Dość ciężkie i raczej archaiczne istotnie wymagało odświeżenia. Punktem wyjścia dla nowego logo jest ligatura, czyli znak łączący kilka liter. Nowoczesny, geometryczny kształt zbudowany z inicjałów MNW z pewnością będzie dobrze wzmacniał wizerunek jednej z najstarszych i największych instytucji kultury w Polsce. ![]() Nowa identyfikacja sukcesywnie wprowadzana będzie najpierw w Gmachu Głównym, a następnie oddziałach, najpierw w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni. Niewątpliwą zaletą zaproponowanego rozwiązania jest czytelne połączenie logo MNW i jego Oddziału. Niemniej "uszka" królika, wydają się być nieco frywolne w zestawieniu z nobliwością instytucji Muzeum. ![]() Warto wspomnieć, że w przestrzeni muzealnej, podobne rozwiązania graficzne już funkcjonują. Czy logo Muzeum II Wojny Światowej było inspiracją dla projektantów?
1 Comment
robert
14/3/2012 05:45:57
http://iww.ag
Reply
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|