cwenk.pl | fotografia

  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact
  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact

Takie rzeczy tylko w... T-Mobile

5/6/2011

1 Comment

 
Picture
100mln to budżet na rebranding Ery na T-Mobile. Budżet obejmuje działania reklamowe wraz z wymianą materiałów reklamowych i informacyjnych. Za rebranding poza departamentem komunikacji marketingowej PTC odpowiadają agencje G7 i Saatchi&Saatchi oraz dom mediowy Starcom. PTC mimo tak dużych wydatków związanych z akcją planuje utrzymać poziom przychodów i zysków na poziomie z ubiegłego roku - jak zapewnia prezes PTC, Miroslav Rakowski.

Mijają pierwsze godziny nowej marki na polskim rynku (debiut T-mobile zaplanownany został na 05/06/2011), jak wygląda konfrontacja z rzeczywistością?


Motyw kampanii rebrandingowej oparty został na nożyczkach - to emocjonalna zapowiedź odcięcia się od "starego", przejście i wielka odsłona nowego lepszego pakietu usługi. Niestety niewiele się zmienia, oczywiście poza wszechobecną magentą.

Zapowiedzi podczas konferencji prasowych jak i informacje z przecieków do prasy - wieściły optymizm jakiego nie znał polski rynek telecomów. Rozmawiaj na zawsze z całym świtem w sieci T-Mobile. Konfrontacja z oficjalnie zaprezentowaną ofertą już nie jest tak radosna - owe połączenia na całym świecie nie dotyczą świata całego a raczej wąskiej części Europy, i nie są dostępne we wszystkich abonamentach.
Oferta niewiele różni się od tej znanej jeszcze z materiałów Ery, może jest odrobinę drożej a ilość minut w oferowanych abonamentach się zmniejszyła. Ma to sens o tyle, że poziom zysku ma zostać utrzymany, mimo wzrostu nakładów na reklamę. Tylko czy przy tej polityce uda się utrzymać klientów co pozwoli również utrzymać poziom przychodów?
Taryfy multimedialne zdają się nie przystawać do potrzeb rynku. Pakiety roamingwe również nie wydają się być tak genialnym rozwiązaniem - znacznie korzystniej jest przecież kupić lokalną usługę prepaydową na czas wyjazdu. 

Twarzą kampanii T-Mobile będzie Jan Nowicki, a najnowszy spot ma podkreślać potrzebę obcowania z innymi. Reklama sprawa wrażenie nieco nużącej i niejako adresowanej do starszego grona odbiorców.

Oczywiście nie zabrakło w całej kampanii działań opartych na social media. 

Podsumowując - po raz kolejny mamy do czynienia z kampanią która skutecznie rozbudziła oczekiwania klientów a faktyczna propozycja owe nadzieje zmroziła. Czy przełoży się to na odpływ klientów po rebrandingu?
1 Comment
Crass
6/6/2011 01:26:01

Mimo wszystko 200 minut jest o 30% tansze niz w plusie, nie doczytalem jakie tmobile ma podejscie do playa bo era wiadomo jakie miala

Reply



Leave a Reply.

    Rafał Cwenk

    branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions 
    Picture

    Archive:

    October 2018
    August 2018
    June 2018
    May 2018
    January 2018
    December 2017
    October 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    April 2017
    March 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    March 2015
    January 2015
    December 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    February 2014
    December 2013
    November 2013
    September 2013
    August 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    September 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    April 2012
    March 2012
    February 2012
    January 2012
    December 2011
    November 2011
    October 2011
    September 2011
    August 2011
    July 2011
    June 2011
    May 2011
    April 2011
    March 2011
    February 2011
    January 2011
    December 2010

Powered by Create your own unique website with customizable templates.