![]() Raporty Roczne to jedne z kluczowych publikacji budujących wizerunek firmy. Poniżej kilka przemyśleń na temat ich tworzenia. Planowanie struktury raportu Sprawozdanie roczne jest obligatoryjnym dokumentem dla spółek giełdowych, a jego struktura jest precyzyjnie regulowana przez prawo spółek giełdowych. Projektując layout Raportu Rocznego należy pamiętać o strukturze i patrzeć na dokument jako na całość. Należy zastanowić się o jakie działy wzbogacić publikację, aby stała się jednocześnie spójnym elementem komunikacyjnym i wizerunkowym. Warto pamiętać, pracując nad sprawozdaniem rocznym, również o raporcie CSR wzmacniającym wizerunek firmy zaangażowanej społecznie i środowiskowo. Wiedza o firmie i znajomość rynku Planując pracę nad layoutem raportu, zawsze powinno przykładać wielką wagę do poznania specyfiki branży, zebrania najważniejszych informacji o firmie, zrozumienia przewag konkurencyjnych. Należy zdawać sobie sprawę z tego jak będzie wykorzystywany raport. Te wszystkie czynniki zawsze mają wpływ na kreację. Inspiracji szukać można w faktach, ciekawostkach, cytatach – wszystko po to, aby nasze raporty realizowały wyznaczone cele. Główne przesłanie Znając specyfikę firmy, trzeba zaplanować główne przesłanie raportu. Najlepsze Raporty Roczne wyróżniają się wiodącym tematem prezentowanym przez całą publikację. Zrozumienie strategii komunikacyjnej klienta ułatwia ustalenie punktów wyjścia dla prac kreatywnych nad publikacją. ![]() Akceptacja Przygotowanie konceptu graficznego przed rozpoczęciem prac redakcyjnych może być kluczowe dla sprawnego zarządzania procesem wydawniczym. Prezentacja pozwala na wprowadzenie przez klienta uwag do kreacji, co w późniejszym etapie niezwykle przyśpiesza pracę nad kolejnymi rozdziałami raportu. Wgląd w całość Zawsze prace projektowe powinny uwzględniać również ostatnie rozdziały sprawozdania – czyli twarde dane finansowe. Ważne jest, aby pamiętać o tym i nie koncentrować całej pracy projektowej na pierwszej części raportu. Dobry Raport Roczny jest spójny graficznie i konsekwentny od początku do końca. Każda publikowana informacja wymaga takiego samego zaangażowania działu graficznego. Harmonogram prac Sprawozdanie roczne jest dokumentem, który nigdy nie może ukazać się z opóźnieniem. To nie tylko mogłoby mieć negatywny wpływ na wizerunek spółki, ale i na jej wycenę na rynku. Rozpoczynając pracę nad raportem rocznym, zawsze dokładamy starań, aby wszyscy członkowie zespołu zdawali sobie sprawę z tego, że termin publikacji jest ostateczny. Ustalenie kluczowych dat dla całego projektu jest niezbędnym minimum dla odpowiedzialnego prowadzenia projektu. Równie ważna jest świadomość, że nad raportem pracuje wiele działów, stąd elastyczność harmonogramu jest tak samo ważna jak przestrzeganie kluczowych terminów. ![]() Prezentacja danych finansowych Dobór typografii przy prezentacji danych tabelarycznych wpływa na czytelność publikacji. Kroje bezszeryfowe w zestawieniach tabelarycznych sprawdzają się znacznie lepiej niż kroje ozdobne – warto o tym pamiętać na etapie planowania całej publikacji. Zaprojektowanie wykresów jest jednym z kluczowych zadań projektanta – oryginalny, wpisany w specyfikę branży wykres z dobrą infografiką jest podstawą i wyróżnia nasze publikacje wśród wielu innych. Redakcja, korekta, tłumaczenie tekstu Styl i poprawność językowa raportu jest wizytówką firmy. Dobrze jest, jeśli redakcja, korekta i tłumaczenie tekstu spoczywa w jednych rękach. Daje to gwarancję spójności. Poufność danych Każda zaangażowana w proces powstawania publikacji osoba musi zdawać sobie sprawę, że dane przed ich ogłoszeniem są tajemnicą firmy. Planując obieg dokumentów, uwzględnij najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pomyłka na tym etapie może bardzo wiele kosztować.
0 Comments
Leave a Reply. |
Rafał Cwenk
branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions Archive:
October 2018
|