cwenk.pl | fotografia

  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact
  • Weekly
  • Blog
  • PHOTO
    • B&W
    • Color
    • CMYK
    • COMM
  • Contact

Tworzyć lepsze raporty roczne.

12/2/2012

0 Comments

 
Picture
Raporty Roczne to jedne z kluczowych publikacji budujących wizerunek firmy. Poniżej kilka przemyśleń na temat ich tworzenia.

Planowanie struktury raportu
Sprawozdanie roczne jest obligatoryjnym dokumentem dla spółek giełdowych, a jego struktura jest precyzyjnie regulowana przez prawo spółek giełdowych. Projektując layout Raportu Rocznego należy pamiętać o strukturze i patrzeć na dokument jako na całość. Należy zastanowić się o jakie działy wzbogacić publikację, aby stała się jednocześnie spójnym elementem komunikacyjnym i wizerunkowym. Warto pamiętać, pracując nad sprawozdaniem rocznym, również o raporcie CSR wzmacniającym wizerunek firmy zaangażowanej społecznie i środowiskowo.


Wiedza o firmie i znajomość rynku
Planując pracę nad layoutem raportu, zawsze powinno przykładać wielką wagę do poznania specyfiki branży, zebrania najważniejszych informacji o firmie, zrozumienia przewag konkurencyjnych. Należy zdawać sobie sprawę z tego jak będzie wykorzystywany raport. Te wszystkie czynniki zawsze mają wpływ na kreację. Inspiracji szukać można w faktach, ciekawostkach, cytatach – wszystko po to, aby nasze raporty realizowały wyznaczone cele.

Główne przesłanie
Znając specyfikę firmy, trzeba zaplanować główne przesłanie raportu. Najlepsze Raporty Roczne wyróżniają się wiodącym tematem prezentowanym przez całą publikację. Zrozumienie strategii komunikacyjnej klienta ułatwia ustalenie punktów wyjścia dla prac kreatywnych nad publikacją.

Picture
Akceptacja
Przygotowanie konceptu graficznego przed rozpoczęciem prac redakcyjnych może być kluczowe dla sprawnego zarządzania procesem wydawniczym. Prezentacja pozwala na wprowadzenie przez klienta uwag do kreacji, co w późniejszym etapie niezwykle przyśpiesza pracę nad kolejnymi rozdziałami raportu.


Wgląd w całość
Zawsze prace projektowe powinny uwzględniać również ostatnie rozdziały sprawozdania – czyli twarde dane finansowe. Ważne jest, aby pamiętać o tym i nie koncentrować całej pracy projektowej na pierwszej części raportu. Dobry Raport Roczny jest spójny graficznie i konsekwentny od początku do końca. Każda publikowana informacja wymaga takiego samego zaangażowania działu graficznego.

Harmonogram prac
Sprawozdanie roczne jest dokumentem, który nigdy nie może ukazać się z opóźnieniem. To nie tylko mogłoby mieć negatywny wpływ na wizerunek spółki, ale i na jej wycenę na rynku. Rozpoczynając pracę nad raportem rocznym, zawsze dokładamy starań, aby wszyscy członkowie zespołu zdawali sobie sprawę z tego, że termin publikacji jest ostateczny. Ustalenie kluczowych dat dla całego projektu jest niezbędnym minimum dla odpowiedzialnego prowadzenia projektu. Równie ważna jest świadomość, że nad raportem pracuje wiele działów, stąd elastyczność harmonogramu jest tak samo ważna jak przestrzeganie kluczowych terminów.


Picture
Prezentacja danych finansowych
Dobór typografii przy prezentacji danych tabelarycznych wpływa na czytelność publikacji. Kroje bezszeryfowe w zestawieniach tabelarycznych sprawdzają się znacznie lepiej niż kroje ozdobne – warto o tym pamiętać na etapie planowania całej publikacji. Zaprojektowanie wykresów jest jednym z kluczowych zadań projektanta – oryginalny, wpisany w specyfikę branży wykres z dobrą infografiką jest podstawą i wyróżnia nasze publikacje wśród wielu innych.

Redakcja, korekta, tłumaczenie tekstu 
Styl i poprawność językowa raportu jest wizytówką firmy. Dobrze jest, jeśli redakcja, korekta i tłumaczenie tekstu spoczywa w jednych rękach. Daje to gwarancję spójności.

Poufność danych
Każda zaangażowana w proces powstawania publikacji osoba musi zdawać sobie sprawę, że dane przed ich ogłoszeniem są tajemnicą firmy. Planując obieg dokumentów, uwzględnij najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pomyłka na tym etapie może bardzo wiele kosztować.


0 Comments



Leave a Reply.

    Rafał Cwenk

    branding & design thinking Jedi, photography, social media & mobile solutions 
    Picture

    Archive:

    October 2018
    August 2018
    June 2018
    May 2018
    January 2018
    December 2017
    October 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    April 2017
    March 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    March 2015
    January 2015
    December 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    February 2014
    December 2013
    November 2013
    September 2013
    August 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    September 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    April 2012
    March 2012
    February 2012
    January 2012
    December 2011
    November 2011
    October 2011
    September 2011
    August 2011
    July 2011
    June 2011
    May 2011
    April 2011
    March 2011
    February 2011
    January 2011
    December 2010

Powered by Create your own unique website with customizable templates.